עולם המוצרים של מיקרוסופט הוא עצום, כאשר כל תחום וכל מוצר יכולים להוות עולם שלם בפני עצמם.
כזה הוא Office 365 – מדובר בהזדמנות פז לעסקים מכל הגדלים, ובייחוד למי מכם המשווקים את מוצרי מיקרוסופט המסורתיים ומעוניינים להגיע לקהל גדול יותר.
וכמו בכל תחום, גם בעולם המוצרים המתרחב תמידית של Office 365 ישנם אלו שפועלים נכון כדי להתפתח,להתעדכן, ליזום ולייצר ההזדמנויות חדשות.
אילו פעולות מומלצות יש לפעול כדי להתפתח ולא לפספס הזדמנות?
1. הרשמה כשותף מיקרוסופט
מדובר למעשה בשותפות המחודשת אחת לשנה, שלה מספר רמות או שלבים המעניקים לשותף כלים והטבות לניהול לקוחותיו ב-Office 365 וכמובן שימוש במוצרי מיקרוסופט, תמיכה ייעודית מתקדמת, זכויות שימוש בלוגו השותפים ועוד.
ברמת השותפות החינמית הנקראת Network Membership, שהיא גם הבסיסית ביותר, אתם מקבלים הטבה משמעותית במיוחד הנקראת Delegated Admin. הטבה זו מאפשרת לכם לנהל את כל לקוחותיכם בממשק אחד, מפורטל אחד, ללא הצורך בהתחברות מחדש בכל פעם בשם משתמש וסיסמה אחרים ללקוחותיכם השונים. ניתן גם לנהל את הקריאות של לקוחותיכם מול התמיכה הטכנית בממשק זה ולשלוח להם גרסאות ניסיון עם שם העסק שלכם בהזמנה.
אתם מוזמנים להיעזר במאמר שכתבתי המסביר את כל המסלול – מהרשמה כשותף ועד לקבלת ה-Partner Section דרכו ניתן להפוך ל-Delegated Admin אצל לקוחותיכם.
2. להגדיל את סל המוצרים
כפי שכתבתי קודם, Office 365 מציע מגוון עשיר של מוצרים שרק הולך וגדל כל הזמן. כמעט בכל רבעון נוספים מוצרים חדשים ויכולות חדשות לחבילות Office 365, אך ישנם משווקים שבעקשנות (או אולי מחוסר ידע) ממשיכים למכור אך ורק מוצר אחד, ולרוב זהו Exchange Online. אין ספק שמדובר במוצר אמין ומצוין, אבל כמוכם יש אינסוף משווקים אחרים שמציעים ללקוח הסופי בדיוק את אותה חוויה ולכן רוב העסקאות נופלות בסופו של דבר על המחיר – אם שקל יותר או פחות, וחבל שכך. ההמלצה היא לבחון ולהעמיק בשאר המוצרים שקיימים כמעט בחינם (או כאלה שעליהם אתם משלמים בלי להיות מודעים לכך) ב-Office 365 ולהגדיל את סל המוצרים שלהם, להעצים את הערך שלהם בעיני הלקוח ולקבע את עצמם כגורם המקצועי והאמין אליו הלקוח פונה בכל שאלה.
לקוח נאמן ישאר נאמן אם תציגו לו ערך גבוה. משווק טוב הוא משווק חדשן, מתקדם, מקצועי, קשוב ואמין.
אז איך אתם יכולים לעקוב אחרי כל השינויים, העדכונים והמוצרים החדשים שיוצאים מעת לעת?
Microsoft 365 Roadmap
https://fasttrack.microsoft.com/roadmap
זהו פורטל המרכז את כל החידושים של מוצרי Office 365 ותכנית FastTrack – עדכונים ומוצרים חדשים שיצאו (Launched), כאלה שבתהליך הפצה אצל לקוחות Office 365 (Rolling Out), חידושים שנמצאים בתהליך פיתוח ומתעתדים לצאת בהמשך (In Development) וגם כאלו שבוטלו (Cancelled). כמובן שניתן לחזור לאחור ולראות את כל השחרורים והחידושים שנעשו אי פעם (Previously Released). ניתן לסנן תכנים לפי מוצרים, תאריכים ועוד. מומלץ להיכנס לפחות פעם בשבועיים כדי להישאר מעודכנים!
Cloud Platform Roadmap
https://www.microsoft.com/en-us/cloud-platform/roadmap-recently-available
בדומה ל-Office 365 Roadmap, זהו פורטל המרכז את כל החידושים של שאר מוצרי הענן של מיקרוסופט, עם דגש גדול על Azure. גם כאן ניתן לסנן את החדשות לפי עדכונים ומוצרים חדשים שיצאו (Recently Available), כאלה שבגרסאות תצוגה מקדימה אצל הלקוחות (Public Preview), חידושים שנמצאים בתהליך פיתוח ומתעתדים לצאת בהמשך (In Development) וגם כאלו שבוטלו (Cancelled). כמובן שניתן לחזור לאחור ולראות את כל השחרורים והחידושים שנעשו אי פעם (Archive).
Microsoft Mechanics
https://www.youtube.com/user/OfficeGarageSeries
ערוץ ה-Youtube הזה מלא בסקירות קצרות וממוקדות של חדשות מעניינות בעולם הענן של מיקרוסופט. אלו סרטונים באורך 5 עד 15 דקות שמעבירים בצורה רהוטה וברורה את התכונות והיתרונות של חידושים, עדכונים ומוצרים, לעיתים אף מהווים פתח לעולם שלם של התמחות טכנית במוצר כלשהו. שווה לבדוק.
3. מכירה בערוצים נוספים
משווקים רבים כלל אינם מודעים לסוגי הרישוי השונים של Office 365. הדבר אולי עלול לנבוע ממחשבה הגיונית שמוצר Online ימכר רק ב-Online, אולי בהתאם למוצרים אחרים בשוק, ואולי רק משום שאותו עסק לא טרח לברר האם יש אפשרות נוספת. למעשה, Office 365 יכול להימכר בשלוש דרכים עיקריות:
Online/Direct/Advisor – מיקרוסופט מוכרת את המוצר ישירות ללקוח הסופי, לעיתים בתיווך של משווק שמקבל על המכירה עמלה מאוד נמוכה. צורת רישוי זו והעמלות עליה הולכות ונעלמות, אולי כחלק ממהלך מכוון של מיקרוסופט לעידוד השימוש בצורות הרישוי האחרות.
Open License – רכישה מראש (Prepaid) של מנוי לשנה של המוצר, דרך מפיץ ומשווק, בדומה למוצרים המסורתיים האחרים של מיקרוסופט (רכישה ב-Volume License והסדרים אחרים).
CSP – רכישת מנוי חודשי, גמיש וזול בהשוואה לרכישה ב-Online, גם רישוי זה נמכר דרך מפיץ ומשווק. למידע נוסף ניתן להיכנס למאמר המלא המסביר אודות CSP
4. להתנסות ולהתעדכן
אחד היתרונות המשמעותיים של Office 365: העובדה שהוא פתרון חי ומתפתח. ממשקי הניהול משתנים ומתעדכנים, גרסאות חדשות למוצרים יוצאות כל הזמן, מוצרים ושירותים חדשים נוספים לחבילות וכמובן פתרונות האבטחה ונהלי העבודה ממציאים את עצמם מחדש.
אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר מעודכנים היא להיכנס לאתרי ה-Roadmap וערוץ ה-Youtube של Microsoft Mechanics המופיעים בסעיף 2. דרך נוספת להישאר בחזית הטכנולוגית היא להשתתף בכנסים, מפגשים ו-Webinars שנערכים מעת לעת (ניתן להתעדכן גם בעמוד האירועים שלנו) והדרך השלישית ואולי הכי פחות מוכרת (אך עוצמתית לא פחות) היא להתנסות ידנית בסביבות פעילות ומלאות של Office 365. אז איך ניתן לעשות את זה? באמצעות Microsoft Office Demos.
http://demos.microsoft.com/
כל שותף מיקרוסופט (ראה סעיף 1) זכאי ליצור במקביל עד 6 סביבות דמו, המלאות במשתמשים עם קשרים והתכתבויות בינהן, קבצים והרשאות ב-SharePoint, פגישות ביומן, קבצי וידאו בפורטל הוידאו, משימות ב-Planner ועוד ועוד ועוד. זו הדרך החזקה ביותר להדגים ללקוח איך נראית סביבה פעילה ומתפקדת של Office 365, אך בנוסף תוכלו להשתמש בסביבות אלו כארגז חול המושלם להתנסות וללמוד בסביבה סטרילית, בלי שיהיו איזשהן השפעות על אחד מהלקוחות הקיימים שלכם. וכל זה – לחלוטין בחינם.
לקריאה נוספת והדרכה ליצירת סביבות דמו אפשר להיכנס למאמר הבא שכתבתי.
5. ליזום ליזום ליזום
כדי להוביל צריך להעז, ליזום, להתקדם. במקום לקפוא על השמרים, לשמור על מאגר לקוחות מצומצם וקבוע ולדבוק במוצרים שהם מכירים כבר שנים. השיטה הזו אכן עובדת, או לפחות עבדה עד לשנים האחרונות. לרוע המזל, השוק בעולם משתנה, כשיותר ויותר לקוחות וחברות מעדיפים את מוצרי הענן – אם בעקבות הבנה אמיתית של יתרונותיהם, ואם בגלל שהדשא של השכן נראה ירוק יותר. הדרישות למחשוב ענן ופתרונות מתקדמים לעיתים יבואו גם מהלקוחות שלכם, ולכן עם כל ההתעקשות המובנת להיצמד לישן ולמוכר, יש צורך להתכונן לרגע שבו חוסר בקיאות במוצרים חדשים, בדרישות השוק ומצבו יעמיד אתכם בסיטואציה שבה אתם עלולים לאבד לקוח. אבל אפשר למנוע את זה.
שמרו על קשר עם לקוחותיכם. זה לא חייב להיות מפגש לארוחת ערב פעמיים בשבוע, לפעמים מספיק רק לשלוח פעם בשבועיים מיילר ולעדכן בחדשות ומבצעים או להרים טלפון אחת לתקופה כדי לוודא שהכל בסדר. אתם אולי תקראו לזה “להעיר את המתים”, אך זה לא סוד שתקלות ובעיות שנפלו בין הכיסאות ממשיכים להציק ולהעכיר את היחסים שבין לקוח לנותן השירות, ולכן פתרון של בעיות אלו יסייע לכם לשמור על קשר טוב ומיטיב באופן הדדי עם לקוחותיכם.
יזמו הצעות למוצרים נוספים. אין הכוונה למכירה ישירה ואגרסיבית (“דחיפה” של מוצרים) אלא לתהליך של למידה, הבנה והסקת מסקנות. יכול להיות שהצרכים של הלקוח שלכם השתנו עם הזמן, שהתפתחה בעיה שלא הייתה קיימת בעבר, או שאולי ישנו תהליך בחברה שאינו מהיר או משביע רצון דיו. מעבר לכך שתשמרו על רמת שביעות הרצון של הלקוח גבוהה, יכול להיות שתבינו שישנו פתרון חדש שעליו הלקוח לא שמע לפני כן שיכול להתאים לצרכיו החדשים.
והכי חשוב: שמרו על ראש פתוח. כמו מצנח, כך הוא עובד טוב יותר.
בהצלחה!