נעים להכיר: Microsoft Viva

שתפ/י את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מיקרוסופט Viva – פלטפורמה חדשה מבוססת בינה מלאכותית (AI), שיוצרת מן פורטל ארגוני בחברה –  אינטראנט, או במילים אחרות פלטפורמת חווית עובד, המאפשרת להתחבר מכל מקום ומנגישה את  המשאבים של הארגון לעובד.

תקופת הקורונה שינתה את אופן העבודה בארגונים רבים, ועבודה מרחוק כאן כדי להישאר, במיקרוסופט הבינו שיש צורך בפורטל שירכז את שירותים קיימים בארגון, ויגדיל מעורבות העובדים במהלך יום עבודתם.

בגדול ניתן לחלק את הפלטפורמה ל 4 סקטורים עיקריים שפועלים בסביבות 365 ו- Teams.

Viva Connections – רכיב פלטפורמה עם דאשבורד מותאם אישית, שמחבר את התקשורת בין כל העובדים במקום העבודה, כך לדוגמא ינוהלו שיחות בין קבוצות שונות בארגון תוך כדי שמירה על נהלי אבטחה המקובלים, עובדים חדשים שהצטרפו במהלך הקורונה וישר נשלחו לעבוד מהבית יוכלו להכיר את מקום העבודה החדש שלהם וגם את העובדים הוותיקים, רכיב זה בנוי על תשתית של SharePoint ומאפשר גישה נוחה לתוכן הארגוני ויוצר סביבת עבודה כמו במשרד רק מחוצה לו.

Learning – פיתוח מקצועי של העובד בארגון מאפשר גישה לתוכן הלימודי על מערכות שונות בחברה או על החברה עצמה, קיימת גם התממשקות וגישה לקורסים בפלטפורמת -LinkedIn שנרכשה ע”י מיקרוסופט גם היא.

Topics – מאוד מזכיר את “הויקיפדיה” של הארגון, חלק מה-Viva שמשתמש בבינה מלאכותית ומציג את התוכן המותאם לכל משתמש כולל מידע שייאסף מאפליקציות ארגוניות כמו אופיס, Teams, ו-SharePoint, להעשרת הידע של העובד, ע”י ממשק פשוט וקל.

Insights – אזור ה”תובנות” – פיצר שמרכז מידע על העובדים, זמין למנהלים ועוזר להם להביט בתובנות אישיות של כלל העובדים, מן “דירוג יעילות” – אם תרצו, יחד עם זאת מידע אישי בסקטור הזה יהיה חשוף רק לאותם עובדים, תוך כדי שימוש בכלי ניתוח של מיקרוסופט (בעתיד בקרוב) מערכת תדע לתת תובנות ולשפר משמעותית את הביצועים של העובד כפרט וגם לשקף למנהלים את התמונה הכללית שתעזור להם לזהות קשיים ארגוניים, וגם להתאים פתרונות להגברת יעילות העבודה.

מיקרוסופט השיקה את Viva כאשר ניתן לרכוש את topics – בעלות סביב ה 5$ למשתמש,  אך חלק מהפלטפורמה, כמו למשל תחום התובנות (insights) זמינים כרגע בבטא  פומבית או תחום הלמידה (learning) שזמין בבטא פרטית, אך במהלך השנה צפויה Viva להתחדש בשירותים חדשים נוספים, שימקסמו יכולות העובדים והמנהלים בסביבת עבודה מודרנית (גם כאשר לא נמצאים במשרד).

תישארו איתנו ותעקבו אחרי המאמרים, כדי להישאר מעודכנים.

לקריאה נוספת

נגישות