מה זה Azure Reserved Instance

שתפ/י את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

Reserved Instance (או בקיצור RI) מאפשר לנו לחסוך כסף על ידי התחייבות לפרק זמן של שנה או שלוש שנים למספר מוצרים. התחייבות מאפשרת לנו לקבל הנחה על המשאבים בהם אנו משתמשים, ולהפחית באופן משמעותי את עלויות המשאבים בענן עד 72% מהמחיר המקורי של מסלולי Pay as you go. בהתחייבות על משאבים בAzure, ההנחה חלה אוטומטית על המשאבים שנמצאים בסביבה ותואמים את מסלול ההתחייבות, מבלי לפגוע בזמינות המשאבים.

ניתן לשלם בעבור התחחיבות מראש (בבת אחת בעבור כל התקופה) או בתצורה חודשית. העלות הכוללת של רכישת RI בין אם בחרתם לשלם מראש או בין אם בתשלומי חודשיים זהה. שימו לב כי תשלום חודשי זמין עבור RI על רכיבים של Azure, ולא מוצרי צד שלישי.

למה כדאי לרכוש RI?

כאשר יש לנו שימוש מתמשך במשאבים התומכים בRI, נוכל לחסוך כסף רב בתשלום החודשי על ידי מעבר למסלול התחייבות (לשנה או 3 שנים) ממסלול Pay as you go. ניקח לדוגמא שרת Active Directory, המשמש כDomain Controller, שרת קריטי לארגון, שככל הנראה יישאר איתנו לאורך זמן. שרת כמו זה, שמצריך זמינות של 24/7 הוא בדיוק מסוג השרתים שכדאי להתחייב עליהם.

שימו לב!

בהתחייבות אנו משלמים בעבור התקופה במלואה, ואין משמעות כלכלית למחיקה/השבתת המשאבים שעליהם התחייבנו. על מנת להסביר את נקודה זו, ראו את הדוגמא הבאה:

במחשבון Azure, נקח לדוגמא VM מדגם B4ms. העלות השעתית שלו הינה 0.208$ לשעה. חודש מיוצג כ730 שעות.

כלומר, במסלול Pay as you go נכון ליום כתיבת הכתבה נשלם בעבור השרת (ללא רישוי מערכת הפעלה) כ 140$ בחודש (0.208*730). בחישוב שנתי היינו משלמים סה"כ 1680$ בעבור אותו השרת (בהנחה והשתמשנו בו לאורך כל ה12 חודשים, מבלי למחוק/להשבית את השירות).

במסלול התחייבות RI לשנה, נוכל לחסוך כ40% בעלויות, להפחית את העלות השעתית במסלול התחייבות RI לשנה, נוכל לחסוך כ40% בעלויות, להפחית את העלות השעתית ל 0.128$ כך שנשלם כ82$ בחודש בעבור השרת (ללא רישוי מערכת הפעלה):

שימו לב שבצילום מסך השני מרכיב השעות נעלם. זאת מאחר ואין משמעות כלכלית למספר השעות בהם תשתמשו במשאב כאשר התחייבתם. כלומר, שאם במסלול Pay as you go היינו מכבים את השרת ומשתמשים בו כ100 שעות בחודש, היינו משלמים כ20$ (100*0.208) בעבור השימוש, בעוד שאם נכבה את השרת במסלול RI לשנה, נשלם 93$, בעצם את אותו הסכום כאילו השתמשנו חודש מלא.

לכן, בהתחייבות אנו מראש לוקחים בחשבון שאין לנו יכולת לקבל "כפל הנחות", ומחייבים על משאבים בהם ידוע לנו שנשתמש לאורך כל התקופה.

האם ניתן לבטל התחייבות?

כן. ניתן לבטל התחייבות ולקבל החזר כספי. יחד עם זאת, מייקרוסופט עלולה לחייב עמלה של ביטול מוקדם בגובה 12% מהסכום הנותר להתחייבות. לדוגמא, אם התחייבנו לשנה, ולאחר 8 חודשים החלטנו לבטל, נאלץ לשלם קנס של 12% מהעלות הכוללת של ארבעת החודשים הנותרים. אציין כי נכון ליום כתיבת הכתבה, מייקרוסופט עדיין לא מחייבת בעבור ביטול, ולא גובה .קנס, אך דברים אלו עשויים להשתנות בכל עת. בנוסף, קיימת מגבלת זיכוי של עד 50,000$ לשנה. לפרטים נוספים לחצו כאן

דגשים נוספים שחשוב לדעת

ברכישת RI ב Azure , תקופת ההתחייבות מתחילה מיידית.

לא ניתן לתזמן התחייבות לתאריך עתידי.

אין חידוש אוטומטי להתחייבות

בגמר תקופת ההתחייבות, השירות אוטומטי עובר לתשלום במודל Pay as you go במידה ולא התחייבנו באופן ידני מחדש.

Azure יכול להמליץ לרכוש RI על סמך היסטוריית השימושים שלכם.

בשימוש Azure Advisor, נוכל לקבל המלצות לרכישת RI ,ועל פוטנציאל החיסכון שלנו, בהתבסס על 30 ימי השימוש האחרונים.

לסיכום, רכישת התחייבות למשאבים שונים בRI יכול להיות צעד כלכלי חכם, החוסך לנו לא מעט. יחד עם זאת, חשוב להבין מראש את המשמעויות, ולוודא שהמשאב שאנו רוצים להתחייב עליו נחוץ לנו לאורך זמן, כך שיצדיק את ההתחייבות. לפרטים נוספים ומידע מפורט על התחייבויות, לחצו כאן.

לקריאה נוספת

נגישות