שתפ/י את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מחשוב ענן הוא פתרון המתבסס על העיקרון שבעידן האינטרנט המהיר, אין משמעות למרחק בין המשתמש הסופי לבין השרת המריץ את השירות – אין זה משנה אם אני צורך את השירות במצרים והשרת יושב בבריטניה, ארצות הברית או יפן. המהירות שבה הנתונים מועברים “מצמצמת” את המרחק בין אנשים ומקומות ברחבי העולם.
מקור השם “ענן” אינו ברור, אך מניחים כי מדובר במטאפורה לאינטרנט, או אולי בהשראת התוכנות הישנות לציור סכמות של רשתות, שסימנו שרת בעיגול ו-Cluster של מספר שרתים בתור כמה עיגולים משיקים ויצרו כך צורה הדומה לענן – ומכאן הביטוי.
שירותים או מוצרים בתצורת ענן הם רבים ומגוונים. הנפוצים ביותר הם שירותי אחסון, תיבת דואר, שירותי תשתית וסביבות פיתוח.

למחשוב ענן ישנם מספר יתרונות משמעותיים לעומת התצורה המקומית המסורתית:
1. תמיד זמין – השירותים במחשוב הענן תמיד זמינים, וניתן לעבוד באמצעותם מכל מקום, כך שאינכם מוגבלים יותר למקום העבודה בלבד – ובכך גם להגדיל את ההזדמנויות העסקיות שלכם ולהגדיל את הזמינות והשירות שלכם עבור לקוחותיכם, באם תחפצו בכך.

2. חוסך במקום – אין צורך לאחסן את השרת או את הרישוי בבית העסק, משמע יותר מקום שמתפנה למטרות אחרות או חוסך תשלום שכ”ד ותשלומים נוספים.

3. חוסך בזמן – ההתעסקות בתקלות ובתפעול השירותים מועתקת אל מחוץ לארגון, מה שמשאיר לכם יותר זמן להשקיע בעסק שלכם ובקידומו. מעבר לכך, למיקרוסופט יש התחייבות לפעילות וזמינות השירותים של 99.9% מהשנה כך שאתם יכולים להיות שקטים – יש מי שדואג לכך שהשירותים שלכם ימשיכו להיות זמינים עבורכם, 24/7, 365 ימים בשנה.

4. גמישות – רישוי בענן מאפשר לעסק שלכם גמישות מקסימלית ברכישת מוצרים: ניתן לרכוש עוד רישיונות או להפחיתם במקרה הצורך. תכונה זו רצויה ואף הכרחית, עבור:
א. חברות שקצב הגידול שלהם מהיר כמו סטארט-אפים
ב. חברות עונתיות שברוב הזמן לא זקוקות למספר רב של רישיונות
ג. חברות שעובדות לפי פרויקטים
והיד עוד נטויה.

5. תדירות תשלום – מנוי למוצר או שירות הנמצא בענן לרוב מושכר ללקוח הסופי באופן חודשי, כך שלמעשה ניתן להסתכל על רכישת המנוי כמודל של תשלומים או ליסינג, המקל על הוצאות העסק. אין צורך לרכוש את כל הרישיונות בבת אחת.

6. ריבוי מכשירים – בימינו, למשתמש ממוצע יש יותר ממכשיר אחד ממנו הוא צורך מידע. באמצעות מחשוב ענן, ניתן להתחבר לשירותים בכל זמן ומכל מקום, לרוב מכמה מכשירים במקביל.

7. חסכון בעלויות ורכש – רכש חומרה כיום יקר ולא תמיד הכרחי, מחייב את הארגון לאחסן ולתחזק באופן שוטף חומרה פיזית, המצריכה עלויות נוספות כגון חדרי אחסון, חדרי שרתים, עלויות חשמל, בלאי וכמובן, תחזוקת IT. מעבר לפתרון ענן מאפשר הקמת תשתיות באופן מיידי לפי דרישה מדויקת ללא כל התחייבות מצד הארגון ובכך מאפשר לחסוך עלויות רכש נוספות או עתידיות.

8. תאימות – כלל שרותי הענן כוללים את הגרסאות העדכניות ביותר עבור כלל האפליקציות, מה שמאפשר לארגון לעבוד עם הטכנולוגיה החדישה והעדכנית ביותר, תמיד.

לקריאה נוספת

נגישות