OneDrive & OneDrive For Business מצא את ההבדלים

שתפ/י את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

OneDrive – שירות אחסון קבצים המאפשר העלאת וסנכרון קבצים בענן תוך אפשרות לגשת אליהם דרך דפדפן או דרך התקן מקומי.

לחץ כאן לצפיה בסרטוני הסבר על שירות Onedrive.

מיקרוסופט מציעה שני שי

רותים שונים בשם OneDrive (OneDrive for Business ו-OneDrive) עם יכולות דומות ברמה העליונה אך עם הבדלים חשובים.

OneDrive – אחסון אישי מקוון בחינם שניתן עם חשבון Microsoft או Outlook.com.

ב-OneDrive ניתן  לשמור מסמכים, תמונות וקבצים אחרים בענן ולשתף אותם עם אחרים. ניתן לשתף את אנשי הקשר באותם קבצים שהועלו לענן של המשתמש או להפוך אותם זמינים לכולם. השימוש בשירות מנוהל על ידי המשתמש .

OneDrive for Business – אחסון מקוון המיועד למטרות עסקיות.

OneDrive for Business מנוהל על ידי הארגון ומאפשר לעובדיו לשתף מסמכים. ההרשאות על הספרייה מנוהלות על ידי מנהלי הארגון .

השירות הושק ב-2007, בעבר נקרא Microsoft SkyDrive ו-Windows Live SkyDrive,  .

OneDrive For Business מציע סנכרון מסמכים מקומיים לשטח אחסון בגודל 1TB למשתמש בענן של מיקרוסופט. OneDrive For Business מאפשר עבודה מכל מקום ומכל מכשיר באמצעות ממשק ה-Office Web App, שמהווה פתרון נוח ליצירת ועריכת מסמכים On The Go.

OneDrive For Business הוא חלק ממגוון מוצרי Office 365 המוצעים לעסקים, וניתן לרכוש אותו כ-Standalone או באחת מחבילות ה-Business או ה-Enterprise.

למד עוד על OneDrive for Business בסרטון הבא

אז מה מבדיל ומייחד את ה-OneDrive For Business?

שירות OneDrive For Business מעניק לארגונך ולמשתמשים שבו יכולות מתקדמות תוך רתימת טכנולוגית הענן לטובתכם. שימוש נכון בכלי ענן כמו OneDrive For Business יכול לחסוך זמן עבודה ומשאבים, להקל על תעבורת המיילים בארגון ולייעל את עבודתו האישית של המשתמש כמו את עבודת הצוות של המשתמשים.

5 דברים שצריך לדעת על שירות OneDrive For Business :

1. ניתן ליצור קישור מיוחד לכל קובץ המסונכרן ב-OneDrive For Business המאפשר גישה גם למשתמשים מחוץ לארגון. ניתן לנהל את הרשאות הגישה לקובץ, אם לקריאה בלבד או לעריכה וניתן גם להגדיר תאריך שבו קישור זה יחדל לתפקד, כך נוכל לשמור על הקובץ שלא יגיע במרוצת הזמן לידיים הלא נכונות.

2. כל שינוי שנעשה בקובץ המסונכרן נשמר כגרסה חדשה בענן וניתן להגדיר את מגבלת הגרסאות לפי צרכי הארגון – גם ללא הגבלה כלל. כמובן, במסגרת כמויות האחסון הקיימות.

3. שחזור במקרה כופר – OneDrive For Business מאפשר שחזור מלא של כל ה-OneDrive של עד 30 ימים אחורה, מהווה שכבת גיבוי נוספת במקרה של Ransomware.

4. OneDrive For Business מאפשר גישה ממגוון מכשירים ופלטפורמות, כאשר המסמכים מתאימים את עצמם לגודל המסך המציג. ניתן לערוך את המסמכים המסונכרנים ל-OneDrive For Business בו זמנית על ידי כמה משתמשים, גם בממשק ה-Web וגם בממשק המקומי. קבצים השמורים על המחשב במצב לא מקוון (Offline) יסתנכרנו ויעדכנו את השינויים ברגע שהמחשב יתחבר לאינטרנט. כמו כן, ניתן לבחור אלו קבצים ישמרו במחשב על מנת לחסוך שטח אחסון מקומי, אך בעת הצורך ניתן להוריד את הקבצים מחדש אל המחשב. תיקיות שנוצרו בממשק Online או הועלו לשם ניתן לסנכרן אל המחשב כך שיופיעו בחיפוש של המחשב.

5. קבצים שנשמרו ב-OneDrive For Business חוסכים מכם את הצורך בשליחתם כקבצים מצורפים במייל (Attached Files). ב-Outlook 2016 ניתן להוסיף קבצים שנשמרו ב-OneDrive For Business כקישורים לקריאה או עריכה, הנראים כמו קבצים מצורפים בראש המייל, בדיוק כמו קבצים מצורפים רגילים , מה שמקל על התעבורה במיילים הארגוניים, חוסך במקום בתיבת הדואר וכמובן – מאפשר שליטה מלאה על ההרשאות והזמינות לקבצים שנשלחו.

6. ניתן לשמור ולהציג תצוגה מקדימה של מאות סוגי קבצים ב – OneDrive  כמו ב SharePoint &Teams מבלי להתקין את היישום המשמש ליצירת הקובץ.

 

מכיוון שרוב המשתמשים ב-Office 365 רוכשים Exchange Online Plan 1, שעלותו ללקוח הסופי היא 4$ למשתמש לחודש, השדרוג עבור משתמשים אלו לחבילה הבסיסית Microsoft 365 Business Basic (הכוללת אף מוצרים נוספיםיעלה 1$ למשתמש לחודש בלבד! זהו שדרוג במחיר אטרקטיבי וללא תחרות לעומת מוצרים מקבילים בשוק. (שעלותם גבוהה פי 6 ויותר!)

ל-OneDrive For Business יש 2 גרסאות: Plan 1  ו-Plan 2.

Plan 2 כוללת את כל מה שפורט למעלה אך משדרגת חלק מתכונות השירות:

אחסון ללא הגבלה למשתמש, יכולות הגנה מתקדמות מפני אובדן מידע ויכולת In-Place Hold.

עלות Plan 2 היא 10$ ללקוח הסופי.

למד כאן על תכניות ומחירים של אחסון בענן

שטח אחסון :

בתוכניות לשימוש הביתי :

5 GB חינם בתוכנית  OneDrive Basic , ובתשלום עבור אחסון גדול יותר ותכונות מתקדמות .

על חבילות לשימוש ביתי למד כאן

בתוכניות לעסקים : Microsoft 365 Standard/basic/premium  ו ב יישומי 365 :

שטח של ‎1 TB ב- OneDrive לאחסון ושיתוף של קבצים

בתוכניות לארגונים  :  Microsoft 365 E5 / Microsoft 365 E3

שטח אחסון אישי בלתי מוגבל בענן לתוכניות המתאימות עבור מנויים הכוללים חמישה משתמשים או יותר. בשאר המקרים, שטח אחסון של ‎1 TB לכל משתמש. ‏Microsoft תספק בתחילה שטח אחסון של ‎1 TB לכל משתמש ב- OneDrive for Business, אשר מנהלי המערכת יוכלו להגדיל ל- ‎5 TB לכל משתמש.

ניתן לבקש שטח אחסון נוסף על-ידי פנייה למחלקת התמיכה של Microsoft‏. שטח אחסון של עד ‎25 TB לכל משתמש מוקצה ב- OneDrive for Business‏. מעבר ל- ‎25 TB, שטח האחסון מוקצה כאתרי צוות של SharePoint בנפח ‎25 TB למשתמשים בודדים.

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר OneDrive For Business הרשמי:
https://onedrive.live.com/about/en-us/business/

כמו כן, ניתן להתעדכן בחבילות השונות בהן מופיע OneDrive For Business:
חבילות Enterprise:
https://products.office.com/en-us/business/compare-more-office-365-for-business-plans

חבילות Business:
https://products.office.com/en-us/business/compare-office-365-for-business-plans

מדריך למשתמש :  OneDrive מדריך למשתמש

לקריאה נוספת

נגישות